Loading...

Self Service Repair – Apple zapowiada usługę, dzięki której sami będziemy mogli naprawiać urządzenia marki

Self Service Repair – Apple zapowiada usługę, dzięki której sami będziemy mogli naprawiać urządzenia marki

Chwilę temu pisaliśmy o tym, że Apple ułatwi wymianę ekranów smartfonów iPhone 13 w nieautoryzowanych serwisach, dzięki czemu Face ID nie będzie ulegał już awariom. Dziś otrzymaliśmy jeszcze ciekawsze doniesienia ze stajni "Sadowników". Otóż Apple zapowiedziało nową usługę o nazwie Self Service Repair, która pozwoli klientom kupić części do iPhone'ów (12 wzwyż) i komputerów Mac, a przede wszystkim - pozwoli je samodzielnie zamontować. O ile więc pozwalają nam na to nasze umiejętności, wymiana baterii, ekranu czy modułu fotograficznego nie będzie już musiała wiązać się z wizytą w jakimkolwiek (autoryzowanym, czy nieautoryzowanym) serwisie.

Usługa Apple Self Service Repair pojawi się w USA na początku przyszłego roku. Później będzie rozszerzana także na kolejne kraje.

Oficjalne oświadczenie Apple w sprawie startu Self Service Repair

Naprawa Maca czy iPhone'a w zaciszu własnego domu? Czemu nie - o ile oczywiście mamy umiejętności do przeprowadzenia tego typu machinacji. Na początek Apple udostępni usługę na terenie USA, a dotyczyć będzie ona smartfonów iPhone 12 oraz iPhone 13. Później ma przyjść pora na komputery Mac z chipem Apple M1. Klienci będą mogli zamawiać części za pośrednictwem internetowego sklepu Apple, a zamówienia będą zawierać instrukcję naprawy. Co więcej - użytkownicy, którzy zwrócą zepsute części, będą mogli otrzymać dodatkowe środki, na przyszłe zakupy. Z dużym prawdopodobieństwem, usługa ta trafi w większości przypadków do nieautoryzowanych serwisów, nie zaś do przeciętnego Kowalskiego, grunt jednak, że naprawy urządzeń Apple mają szansę stać się mniej problematyczne.

Apple ułatwi wymianę ekranów smartfonów iPhone 13 w nieautoryzowanych serwisach. Face ID nie ulegnie już awarii

Self Service Repair – Apple zapowiada usługę, dzięki której sami będziemy mogli naprawiać urządzenia marki

Decyzja o zainicjowaniu Apple Self Service Repair nie była jednak - jak może się wydawać - aktem dobrej woli producenta, a została wymuszona za sprawą polityki "right-to-repair" (prawo do naprawy), którą lobbuje administracja prezydenta Bidena wraz z Federalną Komisją Handlu. W rozporządzeniu wykonawczym przed kilkoma miesiącami, prezydent polecił komisji handlu rozważyć wprowadzenie zasad, które miały by zapobiegać "nieuczciwym, antykonkurencyjnym ograniczeniom w zakresie napraw dokonywanych przez osoby trzecie lub samodzielnych napraw urządzeń". Federalna Komisja Handlu w lipcu tego roku jednogłośnie zagłosowała za postulatami Bidena, czego skutki widzimy dziś pod postacią nadchodzącego Self Service Repair.

Źródło: Apple

Powiązane artykuły