Loading...

Dzięki tej funkcji iOS-a Facebook nie zaleje cię reklamami rzeczy, które już kupiłeś

Dzięki tej funkcji iOS-a Facebook nie zaleje cię reklamami rzeczy, które już kupiłeś
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech
  4. Oprogramowanie

Udzielonymi zgodami na śledzenie i udostępnianie identyfikatora IDFA nas można zarządzać w ustawieniach iPhone’a.

W tym celu wystarczy wejść do menu Ustawienia | Prywatność | Śledzenie, gdzie pojawi się lista aplikacji, które prośbę wystosowały w przeszłości. To tutaj w każdej chwili możemy zgodę cofnąć lub ją przyznać, jeśli uznamy, że akurat w przypadku jakiejś konkretnej aplikacji wolelibyśmy bardziej dopasowane reklamy kosztem naszej prywatności. Oprócz tego możemy całkowicie zablokować aplikacjom możliwość wysyłania próśb o udzielenie im dostępu do identyfikatora reklamowego IDFA, przy czym udzielone wcześniej zgody możemy wtedy albo cofnąć, albo zachować.

Warto przy tym zwrócić uwagę na to, na co dokładnie się godzimy, pozwalając aplikacjom na śledzenie. Apple wyjaśnia, iż wyświetlanie reklam na bazie danych pozyskanych od innych aplikacji oraz stron internetowych należących do innych firm to dopiero początek. Użytkownicy wyrażający zgodę na śledzenie dzieli się z usługodawcą oraz potencjalne jego parterami nie tylko identyfikatorem IDFA reklamowym, ale również danymi o lokalizacji i e-mail.

Tagi: FacebookIDFAiOS 14.5iOS 14.5 prywatnośćiphone

Dzięki tej funkcji iOS-a Facebook nie zaleje cię reklamami rzeczy, które już kupiłeś

Powiązane artykuły