Loading...

Ruszyły płatności zbliżeniowe BLIK na telefonach Huawei z HMS

Ruszyły płatności zbliżeniowe BLIK na telefonach Huawei z HMS

Korzystanie ze smartfonów bez usług Google nie wiąże się już z tak wieloma niedogodnościami jak kiedyś. Huawei robi co może, aby przekonać deweloperów, firmy i instytucje do pełnej integracji ich aplikacji z HMS.Niedawno pisałem o możliwości płatności zbliżeniowych na smartfonach Huawei dzięki aplikacji Curve. Ten wygodny agregat kart płatnych w praktyce rozwiązuje problem wygodnego płacenia telefonem bez względu na to, z którego banku pochodzi karta. Jeżeli jednak preferujesz usługi dostarczane bezpośrednio przez bank, warto wypróbować płatności zbliżeniowe BLIK.Chiński producent ogłosił właśnie, że aplikacja Banku Millennium jest pierwszą appką na smartfonach Huawei z płatnościami zbliżeniowymi BLIK. Zbliżeniowe płatności BLIK to nowe rozwiązanie, które jest stopniowo udostępnianie użytkownikom BLIKA. Jako pierwsi mogą z niego skorzystać użytkownicy aplikacji mobilnej Banku Millennium, a co za tym idzie, również użytkownicy najnowszych smartfonów Huawei z HMS, którzy korzystają z aplikacji banku. Płatności te nie wymagają logowania się do aplikacji banku – wystarczy jedynie odblokować smartfon (wyposażony w NFC) i przyłożyć go do terminala – bez wpisywania kodu, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez połączenia z internetem.Aplikacja mobilna Banku Millennium została w marcu tego roku zintegrowana z Huawei Mobile Services i jest dostępna dla użytkowników wszystkich smartfonów Huawei, także tych najnowszych opartych o autorski ekosystem marki: Mate 40, w tym Mate 40 Pro, telefony z serii P40 oraz Y – Y6p i Y5p, P smart 2021, smartfony z serii Mate 30, a także składany smartfon Mate Xs.- Płatności zbliżeniowe BLIK wprowadziliśmy jako pierwsi na rynku i stopniowo udostępniamy je klientom. Większość użytkowników smartfonów Huawei z naszą aplikacją może już korzystać z tego rozwiązania. Widzimy, jak dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia naszych klientów, którzy coraz częściej wybierają do płatności urządzenia mobilne, zamiast karty. Ten trend z pewnością będzie się jeszcze umacniał – komentuje Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

Powiązane artykuły