Loading...

Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile? Teraz zrobisz to bez etykiety!

Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile? Teraz zrobisz to bez etykiety!

Nadawanie paczek nigdy nie było takie proste! Teraz poprzez aplikację InPost Mobile nadasz paczkę bez drukowania etykiety – cały proces odbędzie się z poziomu twojego telefonu. Jak to zrobić? Wyjaśniamy krok po kroku.

Artykuł sponsorowany

  1. Po co mi aplikacja InPost Mobile?
  2. Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile?

Po co mi aplikacja InPost Mobile?

Niekwestionowana pozycja lidera usług przewozowych, jaką firma InPost wypracowała sobie na rynku, w olbrzymiej mierze wynika z innowacyjności i gotowości do sięgania po rozwiązania, jakich nikt wcześniej nie próbował. W InPost wysyłać i odbierać paczki możesz też bez aplikacji InPost Mobile, ale jeśli robisz to regularnie, to z pewnością docenisz nowe funkcjonalności dostępne w najnowszej jej wersji.

Jakie ułatwienia przygotowało Inpost dla korzystających z aplikacji mobilnej? Są to m.in.:

Zdalne otwieranie skrytki. Gdy zamierzasz odebrać lub nadać paczkę, wystarczy że podejdziesz do paczkomatu i naciśniesz jeden przycisk na swoim telefonie, a skrytka otworzy się sama. Nie musisz dotykać panelu ani czekać w kolejce!

Wyszukiwanie najbliższych paczkomatów. Dzięki dostępnej w aplikacji mapie zawsze wiesz, gdzie najbliżej ciebie znajduje się paczkomat.

Funkcja śledzenia paczki. Gdy czekasz niecierpliwie na to, aż przyjdzie twoje zamówienie, zawsze możesz sprawdzać na bieżąco w telefonie, na jakim etapie jest twoja paczka. A nuż czeka już na ciebie w najbliższym paczkomacie?

Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile? Teraz zrobisz to bez etykiety!

Wysyłanie bez etykiety. To najnowsza funkcjonalność aplikacji InPost Mobile, dzięki której nigdy więcej nie będziesz musiał już drukować etykiet i marnować papieru i tuszu w drukarce! Teraz wysyłanie jest jeszcze prostsze i wystarczy kilka prostych kroków, aby wysłać paczkę w drogę z kurierem InPost. I to o każdej porze dnia, 24h/7 dni w tygodniu.

Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile?

Krok 1 – ściągnij i zainstaluj aplikację

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, znajdziesz ją w sklepach App Store oraz Google Play:

https://apps.apple.com/pl/app/inpost-mobile/id1437787639

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.inpost.inmobile

https://appgallery.huawei.com/#/app/C100623539

Krok 2 – spakuj paczkę

Nie zapomnij o jej odpowiednim zabezpieczeniu. Zadbaj, by w środku kartonu nie było pustych przestrzeni, a jeśli takie są, to wypełnij je na przykład folią bąbelkową lub gazetami. Teraz zmierz swoją paczkę i zdecyduj się na odpowiedni gabaryt:

Pamiętaj, że niezależnie od wybranego gabarytu, paczka nie może przekraczać 25 kilogramów wagi.

Krok 3 – rozpocznij proces nadawania w aplikacji.

Otwórz aplikację na swoim telefonie. Będąc w dowolnym menu, wybierz środkową ikonkę „Nadaj”.

Krok 4 – Wskaż rozmiar paczki oraz typ nadania.

Do wyboru masz opcję nadania z paczkomatu do paczkomatu oraz z paczkomatu do domu odbiorcy.

Krok 5 – Wpisz dane odbiorcy.

Wpisz imię i nazwisko, numer telefonu, oraz adres e-mail.

Krok 6 – Wybierz paczkomat, do którego ma być dostarczona paczka.

Wygodna mapa uwzględniająca Paczkomaty oraz PaczkoPunkty pomoże wybrać ci najbardziej odpowiedni dla adresata punkt odbioru.

Krok 7 – Wybierz metodę płatności i uzupełnij swoje dane.

Masz szeroki wybór możliwych opcji: zapłacić możesz BLIK-iem, kartą płatniczą Visa lub Mastercard oraz za pomocą systemu płatności internetowych Dotpay. Płatność zostanie zaksięgowana w tej samej sekundzie, w której ją zatwierdzisz. Następnie otrzymasz 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR, które przyjdą do ciebie również mailem. I to tyle – nie musisz już drukować żadnych dokumentów ani niczego naklejać na przygotowanej paczce.

Krok 8 – Pora na wycieczkę!

Wraz z telefonem z aplikacją mobilną InPost Mobile oraz z przygotowaną paczką udaj się do najbliższego Paczkomatu lub PaczkoPunktu.

Krok 9 – zeskanuj kod QR lub wpisz kod nadania w czytniku Paczkomatu

Zeskanuj otrzymany wcześniej kod QR w czytniku Paczkomatu. Alternatywą jest wybranie opcji „Mam kod nadania lub zwrotu” i wpisanie ręcznie 9-cyfrowego kodu nadania.

Krok 10 – Umieść paczkę w skrytce.

Po wpisaniu lub zeskanowaniu kodu otworzy się skrytka, w której musisz umieścić paczkę. Nie zapomnij zamknąć drzwiczek do skrytki.

I to wszystko! Paczka jest już w drodze do nowego właściciela. Możesz monitorować jej trasę w aplikacji InPost Mobile. Czy może być jeszcze prostszy sposób na wygodne nadawanie przesyłek? Koniecznie sprawdźcie najnowszą funkcję oferowaną przez InPost.

Powiązane artykuły