Loading...

Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

W zeszłym tygodniu Microsoft wypuścił aktualizacje z cyklu "Patch Tuesday", których zadaniem było m.in. zaadresowanie podatności PrintNightmare obejmującej wszystkie wersje Windows. Wygląda na to, że aktualizacje dołożyły własny zestaw problemów — już zresztą nie pierwszy raz po Patch Tuesday i nie pierwszy w związku z drukowaniem. Na czym dokładnie polega problem?

Po zainstalowaniu KB5005033 lub nowszej aktualizacji niektóre drukarki w niektórych środowiskach korzystających z Point and Print mogą otrzymać monit "Czy ufasz tej drukarce" i wymagać zainstalowania poświadczeń administratora za każdym razem, gdy aplikacja próbuje drukować na serwerze wydruku lub gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku. Jest to spowodowane tym, że sterownik drukowania na kliencie drukowania i serwerze wydruku używa tej samej nazwy pliku, ale serwer ma nowszą nowszą wersję tego pliku. Gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku, znajduje nowszy plik sterownika i jest proszony o aktualizację sterowników na kliencie drukowania, jednak plik w pakiecie, który jest oferowany do instalacji, nie zawiera nowszej wersji pliku.

Ominięcie problemu sugerowane przez Microsoft polega na zweryfikowaniu, czy używamy najnowszych sterowników dla wszystkich naszych urządzeń drukujących i tam, gdzie to możliwe, na użyciu tej samej wersji sterownika drukowania na kliencie i serwerze wydruku. Dotknięte problemem platformy to:

Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

Problem dotyka wszystkich typów drukarek sieciowych, w tym modeli produkowanych przez Canon, HP i Konica Minolta, a także niektórych drukarek etykiet. Nie dotyczy on jednak drukarek używających kabla USB, by łączyć się z komputerem.

Jak dodaje Microsoft, problem jest rozwiązywalny zewnętrznie poprzez dostosowanie sterowników drukowania w środowisku użytkownika. Jeśli aktualizacja sterowników nie rozwiąże problemu, można skontaktować się z producentem drukarki (OEM).

Powiązane artykuły