Loading...

Again, print problems after the September Tuesday patch updates

Again, print problems after the September Tuesday patch updates

Last week, Microsoft released updates from the "Patch Tuesday" series, whose task was M.in.addressing printnightmare vulnerabilities covering all versions of Windows.It seems that the updates have added their own set of problems - not the first time after Patch Tuesday and not the first in connection with printing.What exactly is the problem?

Po zainstalowaniu KB5005033 lub nowszej aktualizacji niektóre drukarki w niektórych środowiskach korzystających z Point and Print mogą otrzymać monit "Czy ufasz tej drukarce" i wymagać zainstalowania poświadczeń administratora za każdym razem, gdy aplikacja próbuje drukować na serwerze wydruku lub gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku. Jest to spowodowane tym, że sterownik drukowania na kliencie drukowania i serwerze wydruku używa tej samej nazwy pliku, ale serwer ma nowszą nowszą wersję tego pliku. Gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku, znajduje nowszy plik sterownika i jest proszony o aktualizację sterowników na kliencie drukowania, jednak plik w pakiecie, który jest oferowany do instalacji, nie zawiera nowszej wersji pliku.

Avoiding the problem suggested by Microsoft is to verify whether we use the latest drivers for all our printing devices and where possible, on the use of the same version of the printing controller on the customer and print server.Affected by the Platform's problem are:

Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

The problem affects all types of network printers, including models produced by Canon, HP and Konica Minolta, as well as some label printers.However, it does not apply to printers using a USB cable to connect to the computer.

As Microsoft adds, the problem is solidly solving by adapting printing drivers in the user's environment.If the controller update does not solve the problem, you can contact the printer manufacturer (OEM).

Related Articles